انشایسه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشا درباره کنکور - انشای | جدیدترین انشا

سخن دوست :امام علی (ع) : دانش، نابود كننده نادانى است.

انشا درباره کنکور

انشا درباره کنکور

انشا درباره کنکور

/ انشا درباره کنکور /

**************

من امسال یک کنکوری هستم و می‌دانم که همین یک کلمه چه‌قدر برای من مسئولیت‌زا است. من باید برنامه‌ریزی داشته باشم. من باید خیلی درس بخوانم. باید تفریحاتم را کم کنم. باید حواسم به تراز و کارنامه‌هایم باشد.

من باید… من… و باز هم من….

البته در کنار همه‌ی این بایدها، دوستان و ابزارهایی دارم که به من کمک می‌کنند. پدر و مادر و پشتیبانم دوستان من هستند.

من یاد گرفته‌ام چگونه برای خودم برنامه‌ریزی کنم تا بتوانم هر دو هفته حجم مشخصی از برنامه‌ی راهبردی را بخوانم و قطعاً به دلیل ضرورت آن با همین برنامه درس می‌خوانم.

من تکنیک‌های درس خواندن درست مثل روش بازیابی، درس هر روز در همان روز و خیلی روش‌های دیگر که هر کدام شاید برای یک یا برای چند درس به کارم بیاید، در کنار روش‌های صحیح تست‌زنی یاد گرفته‌ام.

حس خوب موفقیت همین است که من می‌دانم:

– چه می‌خواهم.

– چه کار دارم انجام می‌دهم.

– قرار است به کجا برسم.

من یک کنکوری موفق هستم.

**************

با سلام و احترام و خسته نباشید به وزیر علوم

اینجانب یک دانش آموز پایه دوازدهم هستم ، از شما برای همه ی زحماتی که برای ما می کشید و به نوبه ی خودم تقدیر و تشکر می کنم، بابت همه ی نگرانی ها و تمام تشویش هایی که نسبت به ما دارید اما موضوعی هست که من و خیلی از دوستانم را همیشه آزار داده و می دهد و از شما خواستاریم برای مدت کوتاهی وقت گران بهایتان را برای منه دانش آموز بگذارید و بدون هیچ واسطه ایی حرف های من را گوش دهید. من دوازده سال است که درس می خوانم، دوازده سال است که تلاش می کنم تا با تمام وجودبیاموزم و در آینده بیاموزانم، دوازده سال است که هر روز و هر ساعت چه معلم ها، چه مدیر و چه خانواده از آمادگی کنکور و تلاش و موفقیت از آن سخن می گویند

من و خیلی از دوستانم دوازده سال شب بیداری کشیده ایم که پله پله صعود کنیم و به درجات بالاتر با سربلندی و افتخار برسیم اما تنها در یک روز با یک امتحان و با یک سنجش کل زحمات ما سنجیده می شود و مورد بررسی قرار می گیرد، اما همیشه تمام فکر من این است که نکند در شب قبل از کنکور، مریض شوم یا شاید از استرس زیاد خوابم نبرد و نتوانم آن طور که هستم تمرکز لازم را برای کنکور بگذارم. مثلا همین امسال یکی از دوستان سال بالایی که کل زندگیش را صرف کنکور گذاشته بود و تمام نمراتش و معدلش جزء نمرات برتر بود

درست چند روز قبل از کنکور مادر خود را از دست داد و با همه ی شوق و ذوق این چند سال، روز کنکور حتی رغبت نمی کرد مداد را در دستان خود بگیرد و در نهایت همه ی زحماتش دود شد و به هوا رفت و نتوانست در کنکور قبول شود آن هم تنها در یک شب. آقای وزیر چشمان ما منتظر است که شما به داد این آینده سازان برسید، چه آدم هایی بوده اند که با همین کنکور سرنوشت و آینده اشان به کل تغییر کرده است، چه تلاش هایی که به کل نابود شده است و چه قلب هایی که با یک جواب شکسته است.

************

کنکور (به فرانسوی: Concours)، نام آزمونی است که برای سنجش دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند ایران، چین و کره جنوبی برگزار می‌شود در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متّحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

***************

 

نظرات و ارسال نظر