انشایسه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشا جدید و جالب درباره قانون - انشای | جدیدترین انشا

سخن دوست :امام علی (ع) : دانش، نابود كننده نادانى است.

انشا جدید و جالب درباره قانون

انشا جدید و جالب درباره قانون

انشا جدید و جالب درباره قانون

قوانین طبیعت در ۱۰۰ درصد شرایط صادق هستند. مهم نیست درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید، با آنها موافق باشید، دوستشان داشته باشید یا از آنها خوشتان بیاید یا نیاید، آنها خنثی هستند. برای همه، در همه زمان ها و در همه شرایط وجود دارند.

وظیفه اصلی ما این است که آن ها را بفهمیم و به خصوص اگر می خواهیم قوانین طبیعت به نفع ما کار کنند، باید رفتار خود را با آنها هماهنگ کنیم. سه قانون مهم طبیعت وجود دارد.

 

۱- قانون باور

بر اساس این قانون، اگر با تمام احساسات و عواطف خود چیزی را باور داشته باشید، به حقیقت تبدیل می شود. به قول وین دایر، هر چیزی را که می بینید، باور نمی کنید، بلکه چیزی را می بینید که قبلاً باور کرده اید.

اگر باوری عمیق و طولانی مدت به چیزی داشته باشید، حتی اگر درست نباشد، چه منفی و چه مثبت به حقیقت می پیوندد.

باورها آموختنی هستند

موضوع جالب درباره باورها این است که هیچکس با آنها به دنیا نمی آید. هرباوری که امروز درباره خود، دیگران و دنیا دارید، در جایی و زمانی از کسی آموخته اید. منبع این آموخته ها هرچه که باشد، وقتی آنها را باور کنید، به حقیقت زندگی تان تبدیل می شوند، زیرا برای شما حقیقت دارند.

هر فردی دو نوع باور دارد:
باورهای قدرتمند و محدودکننده، مضرترین باورها برای مؤفقیت باورهای محدودکننده هستند.

باورهای منفی یا محدودکننده، ترمزها یا موانع مؤفقیت هستند. کشف بزرگ این است که اغلب این باورها اصلاً واقعیت ندارند و نتیجه حرف هایی هستند که شخصی به شما زده، مطالبی که جایی خوانده اید، معلمی به شما گفته است یا در مسیر زندگی بدون فکر جذب کرده اید.

باورهای محدودکننده خود را به چالش بکشید

برای اینکه از همه استعدادها و توان خود استفاده کنید، باید باورهای محدودکننده ای که باعث عقب ماندگی تان می شوند را حذف کنید. برای قدم گذاشتن به شاهراه پیشرفت و مؤفقیت فردی، باید همه باورها درباره محدودیت هوش، خلاقیت، توانایی ذاتی و شخصیت خود را دور بریزید. باید خودتان بخواهید تفکراتی که مانع استفاده از همه توانتان می شود را کنار بگذارید.

 

۲- قانون جذب

بر اساس این قانون شما یک «آهنربای زنده» هستید و قطعاً همه افراد، رویدادها و شرایطی که با تفکرات غالب شما هماهنگ هستند را به زندگی خود جذب می کنید.

هر چیزی که در زندگی امروز دارید، به خاطر شخصیت و تفکرتان به خود جذب کرده اید. از آنجا که شخصیت و تفکر قابل تغییر هستند، می توانید زندگی تان را هم تغییر دهید.

تغییر تفکر، تغییر زندگی

ما به شدت تحت تأثیر اطرافیان مان هستیم. ۹۵ درصد تفکر یا احساس ما نسبت به خودمان و دنیای اطراف توسط افرادی تعیین می شود که مدام با آنها در ارتباط هستیم.

اگر می خواهید افراد، شرایط و فرصت های متفاوت یا شغل بهتر و درآمد بیشتر را به زندگی خود جذب کنید، باید تفکری که در آن زمینه نسبت به خود دارید را تغییر دهید.

 

۳- قانون تطابق

بر اساس این قانون، زندگی بیرونی شما، آیینه زندگی درونی شما است. دنیای بیرون بازتاب دنیای درون است.

شما دنیا را آنطوری که هست نمی بینید، بلکه دنیا را همانطوری می بینید که خودتان هستید، یعنی در هر مرحله زندگی که به افراد، شرایط، درآمد و محیط اطراف خود نگاه کنید می بینید که همواره با زندگی درونی تان در آن زمان مطابق هستند.

به آن فکر کنید و همان باشید

یکی از مهمترین کشفیات درباره قدرت ذهن انسان این است که همان چیزی می شوید که اغلب به آن فکر می کنید.

اغلب به چه چیزی فکر می کنید؟ یافتن پاسخ ساده است. مواردی که افراد به آن فکر می کنند، یعنی معادل های ذهنی شان، همیشه در بیرون نمود پیدا می کند. فقط کافی است به این افراد و اطراف شان نگاهی بیندازید.

معادل ذهنی چیزی را درون خود بسازید که می خواهید نمودش را در بیرون ببینید. وقتی چنین کنید، کیفیت زندگی تان را به شدت بهبود می بخشید.

 

 

 

***************

 

اگر در قلب انسان تربیت شده، علم وارد شود عطرش عالم را فرا می‌گیرد
هر چه علم بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست، نادانی
این بیت به موضوع ما بسیار مربوط است در واقع مخالف آن است. خیلی از دانایان علم بسیاری دارند ولی به آن عمل نمی‌کنند و از آن استفاده نمی‌کنند. حتی ما هم در طی این چند سال خیلی چیزها یاد گرفته‌ایم، ولی به آن عمل نمی‌کنیم و این بی‌فایده است و عمر آدم تلف می‌شود.
همانطور که موضوع درسمان است اگر به آن عمل خیلی خوب می‌شود و در عالم فردی بزرگ خواهیم شد و اگر به جاهای بلند رسیدی نباید مغرور شویم چون غرور آفت هنر است و باید آن را ادامه دهیم و با خود نگوییم دیگر بس است و دیگر ادامه نمی‌دهم. ولی هر کسی می‌داند این کار بسیار سخت و به تلاش زیادی احتیاج دارد ولی انسان برای همین به وجود آمد و فرق آنها هم همین است یک نفر تلاش می‌کند و استفاده می‌کند.
 کسی که تلاش می‌کند و استفاده نمی کند، کسی که اصلا تلاش نمی کند، فرق اینها بسیار است و زندگی آنها با یکدیگر فرق دارد. ما هم امیدواریم در آینده فرد بزرگی برای خود بشویم و بزرگان را الگوی خود قرار دهیم و همانطور که از معلمان آموختیم «می‌خواهم می‌توانم می‌شود» این کار خوبی در زندگی است. ولی همانطور که می‌دانیم انسانی که با تربیت است در واقع در و مادر خوبی داشته است و می‌تواند به عکس آن هم باشد.
آن تهی مغز را چه علم و خبر که بر او هیزم است یا دفتر
*************
نظرات و ارسال نظر