انشایپنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشا درباره لبخند - انشای | جدیدترین انشا

سخن دوست :امام علی (ع) : دانش، نابود كننده نادانى است.

انشا درباره لبخند

انشا درباره لبخند

انشا درباره لبخند

/ انشا درباره لبخند /

****************

از قدیم گفته‌اند «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و از آنجا که نخستین یکشنبه ماه مه «روز جهانی خنده» نامگذاری شده در این مطلب درباره فواید خندیدن از حقایقی مطلع می‌شوید که احتمالا تا به حال نمی‌دانستید.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خنده تنها شادی با خود به همراه نمی‌آورد، بلکه سلامتی هم جزوی از ارمغان‌های آن است. نخستین یکشنبه ماه مه روز جهانی خنده نام دارد. این روز به ابتکار دکتر «مادان کاتاریا»، بنیانگذار حرکت «یوگای خنده» چنین نام گرفته است. این نوع از یوگا مبتنی بر یک اصل ساده اما شاید در عین حال دشوار استوار است؛ یعنی قهقهه زدن بدون دلیل، حتی اگر قهقهه مصنوعی باشد.

نوزادان از سن دو تا شش ماهگی با بالا بردن گوشه‌های دهان یا درآوردن صدا، شروع به نشان دادن خوشحالی خود به هنگام دیدن چهره‌ای آشنا می‌کنند. کودکان پس از طی دوران نوزادی نیز همچنان الگویی برای شادی و صمیمیت هستند. آنها در طول روز تا ۴۰۰ مرتبه می‌خندند در حالی که بزرگسالان به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ بار در روز می‌خندند.

نه تنها انسان‌ها که حیوانات نیز قادر به خندیدن هستند. اگرچه ارسطو، فیلسوف سرشناس یونانی معتقد بود که خنده عامل تمایز میان انسان و حیوان است اما دانشمندان بعدها دریافتند که حتی حیوانات نیز می‌توانند شادی‌شان را با قهقهه و خنده بیان کنند. هر چند خنده آنها صدای دیگری دارد برای مثال شامپانزه‌ها به هنگام خنده نفس‌نفس می‌زنند یا موش‌ها صدای جیغ‌ ریتمیکی از خود در‌می‌آورند.

به گزارش دویچه وله، مدت‌هاست که دانشمندان از فواید فراوان خندیدن برای بدن و روح انسان می‌گویند البته نه خنده‌ای که تنها چند ثانیه به طول انجامد. برای بهره بردن از فواید خنده باید مدت طولانی و به گفته برخی متخصصان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، خندید.

***********

این روزها کمتر شاهد دیدن لبخند دیگران هستیم.

با وجود آنکه می دانیم، ارزش یک لبخند بیشتر از یک کلمه است; و حتی گاهی به نظر می رسد که ارزش آن بسیار زیادتر از آن چیزی که به نظر می رسد، می باشد.

لبخند های ساده، پیام های بدون کلمه ایجاد می کنند.

لبخند شما همانند قدرت یک نور در یک اتاق تاریک است; و باعث ایجاد ارتباط با دیگران می شود، حتی بدون رد و بدل کردن یک کلمه!

در بسیاری از موارد لبخند می تواند معنای خاصی داشته باشد، که بسته به محیط  اطراف و موقعیت، متفاوت است.

در هر کجا که باشیم، مخصوصا در سفر، با انواع مختلفی از افراد آشنا خواهیم شد،

و درمیان تمام آنها، بیشترین کسانی که در ذهن ما می مانند، کسانی هستند که به ما لبخند می زنند،

آن هم یک لبخند واقعی! زیرا اکثرا اشخاص فقط به ما خیره می شوند و یا حتی با بدخلقی نگاه می کنند.

*************

«خیلی وقت‌ها قدرت یک تماس، نوازش، لبخند، کلام محبت‌آمیز، گوش شنوا، تحسین صادقانه یا کارهای محبت‌آمیز کوچک دیگری را دست‌کم می‌گیریم که همه قدرت تغییر یک زندگی را دارند.» ~ لئو اف. بوسکالیا

واقعیت این است که هیچ هنری پشت آن نیست. همین که فقط به دنیا آمده‌اید که شاد باشید، و می‌توانید این شادی را با آن لبخند زیبایتان نشان دهید.

همه ما تا حدی می‌دانیم که یک لبخند واقعی چطور باید باشد. یک فرمول ساده دارد:

لبخند واقعی = لبخند تا جایی که چشم‌ها جمع شوند

همه ما به این مسئله آگاهی داریم اما چرا وقتی غریبه‌ای را در مسیرمان می‌بینیم، یک لبخند مصنوعی به او تحویل می‌دهیم؟ بله همان «لبخند مودبانه»! می‌دانید درمورد چه صحبت می‌کنیم.

می‌گویید هدفمان از همه این حرف‌ها چیست؟ درسی برایتان داریم: با چشم‌هایتان لبخند بزنید. اگر آن را واقعاً احساس کنید خیلی طبیعی روی لب‌هایتان نقش خواهد بست.

یک لبخند خیلی ساده است اما در عین حال بسیار قوی است. در زیر به بعضی تاثیرات خوب نشان دادن شادی درونی‌تان با لبخند اشاره می‌کنیم:

• مردم جذبتان می‌شوند — منظورمان از نظر جنسی نیست (که البته ممکن است آن هم اتفاق بیفتد)، اما مردم جذب انرژی شما خواهند شد. وقتی بیشتر لبخند بزنید، انرژی را با خودتان به همه جا خواهید برد که افراد را به سمت شما می‌کشاند. همه دوست دارند کنارتان باشند چون وقتی کنارتان هستند احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. همه ما دوست داریم کنار آدم‌های شاد و پرانرژی باشیم، اینطور نیست؟

• خوشبینی — احساس مثبت بیشتری نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان پیدا خواهید کرد.

• شادی و لذت — لبخند ابراز شادی و لذت درونی شماست. یک لبخند مثل یک مارپیچ روبه‌بالا احساس شادی و خوشبختی درونی شما را بالا می‌برد.

• سلامت — لبخند می‌تواند به وضعیت درونی شما هم اثر بگذارد که این خود تاثیری روانی بر سلامت جسمی و ذهنی شما خواهد داشت.

• نزدیک شدن — لبخند مثل یک خوشامد می‌ماند و باعث می‌شود اطرافیان احساس راحتی بیشتری کنند.

• شاد کردن دیگران — لبخند قدرت این را دارد که بقیه افراد را هم شاد کرده و باعث شود آنها هم احساس خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند.

• لبخند مسری است — دیگران خیلی سریع و راحت آن را گرفته و می‌توانند تاثیرات بالا را خودشان تحربه کنند.
*****************
نظرات و ارسال نظر