انشایپنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

انشا درباره ناخن صفحه 62 درس پنجم پایه هفتم - انشای | جدیدترین انشا

سخن دوست :امام علی (ع) : دانش، نابود كننده نادانى است.

انشا درباره ناخن صفحه 62 درس پنجم پایه هفتم

انشا درباره ناخن صفحه 62 درس پنجم پایه هفتم

انشا درس پنجم صفحه 62 پایه هفتم

انشا درباره ناخن صفحه 62 درس پنجم پایه هفتم

انشا درباره ناخن صفحه 62 درس پنجم پایه هفتم

ناخن بخشی از دستگاه پوششی بی‌روح بدن است. یا به اصطلاح دیگر فاقد عصب یا حس است. بخش‌های دیگر این دستگاه پوست، مو و غشاء مخاطی هستند.

آناتومی ناخن انگشت

صفحات حفاظتی که ناخن نامیده می‌شوند، انتهای انگشتان دست و انگشتان پا را می‌پوشانند. ناخن‌ها اساساً از کراتین که یک پروتئین درشت مولکول در مو و پوست است، تشکیل شده‌اند. ناخن‌ها از ماتریکس که زیر یک چین پوستی به نام کوتیکول قرار دارد و از لانولا (ماهک) که منطقه‌ای هلالی شکل در قاعده ناخن است، رشد می‌کنند.

ناخن‌ها هنگامیکه در شرایط ایده‌آل باشند بسیار جذاب هستند. جدا از جاذبه آرایشی، ناخن‌ها وظایف دیگری نیز بعهده دارند از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه‌گاه برای بافت انگشتان یا دست کاری اجسام و از همه مهم‌تر آن که ناخن‌ها سلامت عمومی بدن را بازتاب می‌دهند.

ناخن‌هایی که به راحتی می‌شکنند و ترک می‌خورند از مشکلات احتمالی تغذیه‌ای خبر می‌دهند. کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست می‌شود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلول‌ها و احیای سلول‌های مرده ضروری است و ویتامین C موجب افتادن ناخن‌ها می‌شود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راه‌های سفید بر روی ناخنها می‌شود. یک نوع کمبود اسید ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن‌ها شود.

***** انشا پایه هفتم *****

انشا اول :

مقدمه : ناخن یکی از اجزای بدن انسان است که متصل به انگشت های دست می باشد  و وظیفه های  مختلفی  دارد مثل محافظت از انگشت یا کمک به انگشتان برای انجام کار های روزمره …. ما بدون ناخن نمی توانیم  از دست های خود استفاده کنیم

متن انشا : ناخن حساسیت های نسبت به خود را دارد یعنی اینکه مثل بقیه ی اعضای بدنمان باید مواظب ناخن و انگشتانمان هم باشیم اما مواظبت از ناخن به این معنی نیست که ان را بند تر کنیم این نه تنها مواظبت نیست بلکه ضرر هم هست مراقبت از ناخن یعنی هنگامی که ناخن های ما خشک شده اند و مشاهده کنیم چنین موردی را باید از موادی که برای ناخن مفید هستند استفاده کنیم تا ناخنی سلامت داشته باشیم ، کاملاً طبیعی است که ناخن پاهایتان را کمتر از دست‌هایتان کوتاه کنید. ناخن پاها به طور طبیعی دو برابر کمتر از ناخن‌های انگشتان دست‌ها بلند می‌شوند. در واقع ناخن پاها ۱٫۶ میلی متر و ناخن دست‌ها ۳٫۵ میلی متر در ماه بلند می‌شوند. توجه داشته باشید که کوتاه کردن منظم ناخن‌ها، به فرم و گردی آن‌ها بستگی دارد. بهتر است در کوتاه کردن ناخن پاها دقت بیشتری داشته باشید تا در گوشت پا فرو نروند. از بچگی در مدرسه ها یاد گرفتیم ناخن هایمان را بگیریم تا مرتب و منظم به مدرسه برویم از طرفی هم می دانیم که ناخن گرفتن مشکلاتی هم دارد که با دقت می توانیم از ان جلوگیری کنیم مثل اینکه چگونه ناخن هایمان را بگیریم تااسیبی به گوشت نزند و دردی نداشته باشد ، ناخن های شما بازتاب کاملی از شما به عنوان یک فرد متشخص هستند. شاید لازم باشد ناخن هایی بلند و رنگارنگ را برای حضور در یک مهمانی بیارایید، یا بر عکس، برای مواقعی مانند ورزش و یا کار کردن، ترجیح دهید ناخن های خود را کوتاه کنید. داشتن ناخن های کوتاه یا بلند، مهم نیست؛ نکته مهم این است که آن ها را به خوبی کوتاه شده باشند و همچنین تمیز، محکم و زیبا به نظر برسند گرفتن ناخن نقش بسیار مهمی در بهداشت فردی ایفا می کند. ممکن است ناخن گرفتن امری ساده به نظر برسد، اما در اغلب مواقع اگر به درستی انجام نشود میتواند مشکلات کوچکی مانند شکاف های ناخن یا فرو رفتگی ناخن در گوشت را برای ما به وجود آورد..

نتیجه گیری : در گرفتن ناخن های خود مواظب باشیم تا خراشی به دستانمان و گوشت دست اسیبی نرسد ناخن کوتاه کردن بسیار مهم است و تمیزی را به همراه دارد و باید بدانیم که دستگاهی که باان ناخن خود را میگیریم باید بعد از کوتاه کردن ناخن حتما ان را ضدعفونی کنیم شاید امری اسان باشد اما باید تمام تلاش خودرا بکنیم تا با بهداشت کافی این کار را انجام بدهیم.

************

انشا دوم : (طنز)

((ن)) مثل ناخن !!!
امروز صبح که از خواب بيدار شدم و مي رفتم تا دست و صورتم را بشويم، يک دفعه يک چيز تيز رفت توي پام!

– آخ مامان!

اين صداي من بود. تازه يک کمي هم اشک توي چشم هاي جمع شده بود. نشستم روي زمين تا ببينم پام چي شده که ديدم يک ناخن گنده رفته توي پوست پام و داره مي خنده.

منم با عصبانيت کشيدمش بيرون و گفتم: اي بد جنس! حالا که انداختمت توي سطل آشغال مي فهمي که نبايد اين کار را با من مي کردي.»

اما ناخن اصلا نترسيد و تازه زد و زير خنده و گفت:« خب بنداز، من چه تقصيري دارم؟ آقاي پدر ديروز ناخن هايش را گرفت، وقتي داشت مي رفت تا ما را بندازه تو سطل آشغال، من از لاي دستمال افتادم بيرون!

حسابي عصباني بودم و يک کمي هم پام مي سوخت. همون جوري نشستم و با عصبانيت نگاهش کردم. ناخن هم من را نگاه مي کرد که يک دفعه زد زير خنده و گفت: «اوه! ناخن هاش را نگاه کن چه بلند و زشته!» مي خواستم برم بندازمش توي سطل که ديدم راست مي گه. ناخن هاي من حسابي بلند شده اند و تازه لاي آن ها هم کلي آشغال جمع شده!

شروع کردم به کج و معوج کردن ناخن ها تا بشکنمشون. داشتم با دندان هام حسابشان را مي رسيدم که مامان مسواک به دست آمد بالاي سرم و گفت: «عرفان چه کار مي کني؟»

براي مامان تعريف کردم چه اتفاقي افتاده. مامان هم دست هاي من را توي دست هاش گرفت و گفت: «آفرين که مي خواستي ناخن هات را بگيري چون ناخن دراز مثل يک دست کثيف، مي تونه ما رو مريض کنه، اما نبايد با دندان اين کار را انجام بدي. اين طوري همه کثيفي ها به دهنت مي ره و انگشت هات هم زخم مي شه. مامان رفت و با يک ناخن گير آمد و ناخن هاي من را گرفت.

دست هام حسابي خوشگل شدن! مي خواستم ناخن گير را از مامان بگيرم و ناخن هاي پام را هم کوتاه کنم که ماماني گفت: « نه، شما الان نمي توني و ممکنه پاهات رو زخم کني. اگر يک کم صبر داشته باشي، وقتي بزرگ تر شدي، خودت مي توني ناخن هات را بگيري.»

بعد هم با ماماني رفتيم و ناخني که روي زمين افتاده بود، انداختيم توي سطل آشغال.

دست هام را هم حسابي شستم و لاي ناخن هام را هم تميز کردم. ماماني باز هم برام درباره تميزي ناخن ها گفت. اگه گفتي ماماني به من درباره ناخن ها چي گفت؟!

۱- ناخن ها از انگشت هاي ما مواظبت مي کنند.

۲- ناخن هاي بلند ممکنه به ديگران آسيب بزنند.

۳- زير ناخن هاي بلند کثيفي جمع مي شود.

۴- ناخن را اصلا نبايد با دندان گرفت.

۵- وقتي ناخن هايت را مي گيري، حتماً آن ها را بندازي دور، چون ممکنه بره توي دست و پاي کسي!

***********

انشا سوم :

چرا بعضی ها به ناخن هایشان اهمیت میدهند ، آنها را کوتاه و مرتب نگه میدارند و برخی برایشان اصلا مهم نیست که چقدر چرک و کثیفی زیر ناخن هایشان باشد. چرا برخی از زنان و دختران ناخن های خود را بلند میکنند و به آن لاک میزنند و برخی برایشان مهم نیست ؟

انشا درباره ناخن صفحه ۶۳ کتاب نگارش هفتم

امروز می خواهیم برای شما انشا درباره ناخن را بنویسیم و در این پست جمع‌آوری کنید انشا درباره ناخن بسیار جالب می باشد و باید با دقت کامل همراه با رعایت ساختمان بند کامل آن را بنویسید به زودی انشا را کامل در سایت قرار خواهیم داد و شما می توانید نظرات خودتان راجع به انشا درباره ناخن صفحه ۶۳ برای ما بفرستید.

ناخن شاید یکی از پر استفاده ترین عضوهای بدن باشد ، یکی از مهم ترین استفاده های آن خاراندن بدن است!این یک شوخی نیست ، هر از گاهی که برخی جاهای بدن انسان دچار خارش میشود آدم بسیار کلافه میشود ، و سریع سعی میکند به خاراندن آن قسمت این مشکل را برطرف کند.

اگر شخص ناخن های خیلی کوتاهی داشته باشد با یک جسم این کار را انجام میدهد .

یکی از کوچک ترین استفاده های ناخن این بود ، شاید کمتر کسی به این نکته توجه کرده باشد و به خاطر این قدر ناخن هایش را بداند!استفاده های دیگری نیز از ناخن میشود ، برای مثال اگر بخواهید چسب نواری را باز کنید اما ناخن نداشته باشید چگونه اینکار را خواهید کرد ؟

استفاده های ناخن :

با ناخن به راحتی چسب را میکنیم و از آن استفاده میکنیم ، برخی ناخن هایشان را بلند میکنند و به ان لاک میزنند یا حتی برخی ناخن مصنوعی خریده و بر روی ناخن اصلی میچسبانند چون معتقدند که این کار باعث زیبایی دستانشان میشود !

برخی نیز این نکته اصلا برایشان مهم نیست و معتقدند که ناخن بلند مانع انجام کارهایشان میشود و همیشه مزاحم است و اگر ناخنشان را بلند کنند دوروزه میشکند و مجبورند آنرا کوتاه کنند.

البته بلند کردن ناخن از نظر بهداشتی مشکل دارد و ممکن است میکروب ها و الودگی های زیادی در زیر آن جمع شده و به بدن انسان منتقل شود.

************

انشا چهارم :

ناخن یکی از اجزای بدن می باشد که تقریبا از جنس استخوان بوده ولی نازک و ظریف تر اما در عین حال بسیار مستحکم که می تواند برای محافظت از سرانگشتان ما باشد برای کارهایی که شاید کمی ممکن است به بدن و دستان و پاهای ما آسیب برساند.همچنین از این ظریق می تواند به سلامت بدن و افراد پی برد زیرا با کوچمترین اتفاق در بدن رنگ بستر آن تغییر می کند و در این حالت می توان حتی تشخیص داد که فرد دچار چه بیماری و مشکلی شده است.در عین حال جنبه زیبایی زیادی نیز دارد خصوصا برای خانم ها از همین رو در ادامه یک انشا جالب در این مورد قرار داده ایم.

اسم ناخن که میاد ناخوداگاه به یاد ناظم مدرسه میفتم که شنبه هر هفته میاد اونارو ها رو نگاه میکنه و هر کسی که ناخن های بلندی داشته باشه اسمشو یادداشت میکنه و از نمره انضباطش کم میکنه.

ناظم هر چقدر میگه اونا ها باید کوتاه باشه ولی نمیدونم چرا بعضی از دانش اموزان رعایت نمیکنند و همیشه ناخن های بلند دارند و یا به قول ناظم ناخن های خرچنگی دارند.

بنده خدا ناظم میگه اونارو ها رو کوتاه کنید چون باعث میشه کمتر به بیماری های میکروبی مبتلا بشید ولی کو گوش شنوا. به قول معروف تا نباشد چوب تر ، فرمان نبرد گاو و خر .

البته خودم جزء اون دسته ای هستم که فرمان بر نیستم و همیشه نمره انضباطم کم میشه. من ادم تنبلی نیستم ولی خیلی برام سخته ناخنمو بگیرم، بعضی وقتا هم به زور مامانو بابام میرم ناخنمو میگیرم.

نظرات و ارسال نظر

a4-franceemele گفته :
سه شنبه , ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

از نظر من خیلی بدرد بخور بود وهمچنین عالیییییییییییییییییییییی

پاسخ